Milyen gyakran szaunázzunk?

2010-10-05

A legtöbb hazai szaunakedvelő hetente egyszer szaunázik. Jóval kevesebben vannak azok, akik kétszer, többnyire a hét ugyanazon napján. A szaunafürdőzés hatása kb. egy héten át tart ki, pl. a vérerek jobb reakciója a lehűlésre. Ha rendszeresen, hetente szaunázunk, az nagyon erős védelmet jelent nátha, megfázás, influenza ellen


Szaunázási tanácsok

 

A szaunázás ezzel egyidejűleg jó stresszellenes „edzés” is, mert a szervezet irányító szerveinek áthangolása és stimulálása kb. egy héten át tart ki. Összességében véve a heti szaunafürdőzési ritmus összhangban van a szervezet többi folyamatával, amelyek ugyancsak ritmikusan zajlanak.

 

Szaunafürdőzés esetén kétszer-háromszor ismételjük a felhevülés-lehűtés folyamatát. Kezdő szaunázóknak elegendő a kétszeri menet. Csak arra kell figyelni, hogy megfelelő legyen a felhevülés és a lehűtés. Nem elegendő, ha 5 percet ülnek a szaunakabin legalsó padján. 8 perc alatt, a középső padon ülve - 8 perc teljesen veszélytelen, ha nyugalomban töltjük el ezt az időt - így nem következik be az a túlmelegedés, amelyre az ereket tágító és felfrissítő hideg ingerhez van szükségünk.

 

Veszélyes-e a túl sok szaunázás?

 

Milyen gyakran szabad szaunázni? Időnként napi szaunázást írnak elő a pácienseknek (egyszeri alkalommal forró/hideg). A sportolóknak, kondíciójuk érdekében, hetente kétszer érdemes szaunázni. Néhány szaunamester, vagy masszőr amellett teszi le a voksát, hogy minden munkanapon érdemes végigcsinálni egy-egy szaunamenetet - így teszik ezt a finn parasztok is aratás idején.

 

A szaunafürdőzés veszélytelensége mellett szól, hogy túlzások esetén is, pl. ha egy-egy alkalommal háromnál is több szaunamenetet folytatunk, vagy szinte naponta szaunázunk két-három menetet végigcsinálva, akkor sem lép fel feltétlenül egészségkárosodás.

 

Alvászavarhoz vezethet a túl sok szaunázás

 

Azonban az ilyen túlzásba vitt szaunafürdőzések esetén, bizonyos körülmények között már szaunázás közben is annyira kifárad a test, hogy a szauna használatának egyébként előnyös hatásai ettől már nem fokozódnak, éppen ellenkezőleg!

 

Ahelyett, hogy elősegítené a jobb alvást, esetleg alvászavar jelentkezik, és ahelyett, hogy megnyugodna és kiegyensúlyozottabbá válna a szervezet, előfordulhat, hogy ingerültség lép fel. Érvényes a szaunázásra is: semmit nem szabad túlzásba vinni!

A finn szaunakultúra

A finn szaunakultúra A ma emberének - ha igazán egy jó szaunát szeretne - feltétlenül ismernie kell az alapvető építési irányelveket, szokásokat , és fontos, hogy a régmúlt ősi tapasztalataiból kiindulva, a múlt és a jelen közötti átmenet folyamatos legyen A finn szaunakultúra rövid áttekintése


További cikkek

Termék ajánló

Homokóra SA-551X

Homokóra SA-551X

Hőkezelt fenyő, 15 perces

RÉSZLETEK
Abachi kályhavédő rács U alakú

Abachi kályhavédő rács U alakú

Falra rögzíthető “U” alakú...

RÉSZLETEK
SA-730FB szauna üvegajtó

SA-730FB szauna üvegajtó

690 x 1890 mm jobbos balos...

RÉSZLETEK

Tovább a termékekhez

Szauna a lakásban

Az otthoni szauna, ami öt éve még talán státuszszimbólumnak számított, a szauna, ma már sokak számára elérhető.

 

Tovább a cikkhez

Gőzfürdő, szauna - miben különböznek?

Jótékony hatásuk hasonló, mindenki aszerint válasszon közülük, melyikben jól érzi magát.

Tovább a cikkhez