Milyen gyakran szaunázzunk?

2010-10-05

A legtöbb hazai szaunakedvelő hetente egyszer szaunázik. Jóval kevesebben vannak azok, akik kétszer, többnyire a hét ugyanazon napján. A szaunafürdőzés hatása kb. egy héten át tart ki, pl. a vérerek jobb reakciója a lehűlésre. Ha rendszeresen, hetente szaunázunk, az nagyon erős védelmet jelent nátha, megfázás, influenza ellen


Szaunázási tanácsok

 

A szaunázás ezzel egyidejűleg jó stresszellenes „edzés” is, mert a szervezet irányító szerveinek áthangolása és stimulálása kb. egy héten át tart ki. Összességében véve a heti szaunafürdőzési ritmus összhangban van a szervezet többi folyamatával, amelyek ugyancsak ritmikusan zajlanak.

 

Szaunafürdőzés esetén kétszer-háromszor ismételjük a felhevülés-lehűtés folyamatát. Kezdő szaunázóknak elegendő a kétszeri menet. Csak arra kell figyelni, hogy megfelelő legyen a felhevülés és a lehűtés. Nem elegendő, ha 5 percet ülnek a szaunakabin legalsó padján. 8 perc alatt, a középső padon ülve - 8 perc teljesen veszélytelen, ha nyugalomban töltjük el ezt az időt - így nem következik be az a túlmelegedés, amelyre az ereket tágító és felfrissítő hideg ingerhez van szükségünk.

 

Veszélyes-e a túl sok szaunázás?

 

Milyen gyakran szabad szaunázni? Időnként napi szaunázást írnak elő a pácienseknek (egyszeri alkalommal forró/hideg). A sportolóknak, kondíciójuk érdekében, hetente kétszer érdemes szaunázni. Néhány szaunamester, vagy masszőr amellett teszi le a voksát, hogy minden munkanapon érdemes végigcsinálni egy-egy szaunamenetet - így teszik ezt a finn parasztok is aratás idején.

 

A szaunafürdőzés veszélytelensége mellett szól, hogy túlzások esetén is, pl. ha egy-egy alkalommal háromnál is több szaunamenetet folytatunk, vagy szinte naponta szaunázunk két-három menetet végigcsinálva, akkor sem lép fel feltétlenül egészségkárosodás.

 

Alvászavarhoz vezethet a túl sok szaunázás

 

Azonban az ilyen túlzásba vitt szaunafürdőzések esetén, bizonyos körülmények között már szaunázás közben is annyira kifárad a test, hogy a szauna használatának egyébként előnyös hatásai ettől már nem fokozódnak, éppen ellenkezőleg!

 

Ahelyett, hogy elősegítené a jobb alvást, esetleg alvászavar jelentkezik, és ahelyett, hogy megnyugodna és kiegyensúlyozottabbá válna a szervezet, előfordulhat, hogy ingerültség lép fel. Érvényes a szaunázásra is: semmit nem szabad túlzásba vinni!

A finn szaunakultúra

A finn szaunakultúra A ma emberének - ha igazán egy jó szaunát szeretne - feltétlenül ismernie kell az alapvető építési irányelveket, szokásokat , és fontos, hogy a régmúlt ősi tapasztalataiból kiindulva, a múlt és a jelen közötti átmenet folyamatos legyen A finn szaunakultúra rövid áttekintése


További cikkek

Termék ajánló

CK3 digitális gőzös szaunavezérlő

CK3 digitális gőzös szaunavezérlő

digitális hőmérsékletszabályozás és...

RÉSZLETEK
NS60 Sawo Scandia vezérlés nélkül rövid kivitel

NS60 Sawo Scandia vezérlés nélkül rövid kivitel

 SCA-60NS 6 kW, 18-22 kg kályhakő igény

RÉSZLETEK
SCA 45 Sawo Scandia beépített vezérléssel rövid kivitel

SCA 45 Sawo Scandia beépített vezérléssel rövid kivitel

 SCA-45NB 4,5 kW, 18-22 kg kályhakő...

RÉSZLETEK

Tovább a termékekhez

Szauna a lakásban

Az otthoni szauna, ami öt éve még talán státuszszimbólumnak számított, a szauna, ma már sokak számára elérhető.

 

Tovább a cikkhez

Gőzfürdő, szauna - miben különböznek?

Jótékony hatásuk hasonló, mindenki aszerint válasszon közülük, melyikben jól érzi magát.

Tovább a cikkhez